KPI je ve světě businessu dobře známá zkratka, která často vzbuzuje averzi – zejména u firem, které sice nějak fungují, ale postrádají ambici a disciplínu pro skutečný rozvoj. Přesto se většina shodne na tom, že výkonnost firmy a jejích zaměstnanců je potřeba měřit. Možná by stačilo nahradit termín KPI jiným pojmem – někde fungují normy, jinde standardy či ukazatele. V dnešním videu se podíváme na KPI z jiné perspektivy a ukážeme vám, jak mohou být nejen klíčovými ukazateli výkonnosti, ale i ukazateli dodržených slibů a závazků.
More...
Co se v ScaleUp tipu dozvíte?
- Co jsou to „ukazatele dodržených slibů“ a jaký mají význam pro firmu?
- Jaký je rozdíl mezi výsledkovými ukazateli (lagging indicators) a výkonovými ukazateli (leading indicators)?
- Proč se firmy často přehnaně zaměřují na finanční KPI a zanedbávají další ukazatele?
- Jak mohou ukazatele dodržení slibu posílit hodnotovou nabídku firmy vůči zákazníkům?
- Jak plnění závazků vůči zákazníkům podporuje jejich loajalitu a dlouhodobý vztah s firmou?
Odpovědi na tyto otázky, další tipy a inspiraci, jak efektivně měřit výkon a dodržovat sliby, sdílejí ve ScaleUp tipu Roman Stupka a Pavel Křepelka, spoluzakladatelé platformy Scaleupboard a certifikovaní ScaleUp kouči.
Jak to máte s plněním závazků ve firmě vy?
Nabízíte zákazníkům konkrétní sliby týkající se vašich produktů či služeb? A měříte pravidelně jejich plnění? Pokud ano, gratulujeme. Pokud ne, ozvěte se, rádi vám poradíme.
Scaling Up kniha
Ve Scaling Up sdílí Verne Harnish a jeho tým praktické nástroje a techniky pro budování firmy schopné dominovat vlastnímu odvětví.