David Kolář

Founder MasterMind klub

02-12-2024, Praha


Skvělé, jste tady. Chcete vědět co se ukrývá hlouběji i proto jste dokázali svou firmu dostat tak daleko.


V naší komunitě zakladatelů rostoucích firem po povrchu rozhodně nechodíme. Naopak. Pojďme se posunout dále.⤵️

Osamocen na vrcholu pyramidy

Byl rok 2018 a já jsem byl spolumajitelem menší firmy, které se dařilo růst. To samé se nedalo říci o mně. Každý den udělat desítky rozhodnutí, které určovaly jestli dále porosteme nebo zůstaneme na místě. Jenže stát na místě v dnešní turbulentní době znamená rychlý pád. Lidé mi z firmy odcházeli, nic jsem nestíhal, všechno padalo na mě, měl jsem pocit, že to nemohu zvládnout. Říkal jsem si, že by bylo fajn potkávat se s lidmi, kteří si procházejí tím stejným a mít s nimi možnost všechny své výzvy diskutovat, sdílet si zkušenosti, podporovat se. Nazul jsem boty a vydal se na průzkum. Obešel jsem několik "byznys klubů", ale všude to bylo to stejné.


  • Tady máš vizitku, chci ti něco prodat
  • Nekompetentní lidé, zpravidla na začátku podnikání co hledají network
  • Většina lidí si myslela, že jsou nejchytřejší v místnosti
  • Nikdo nechtěl otevřít skutečné problémy, které byli pod povrchem
  • Byl to pokec u kafe nebo u piva, kde si lidé přeměřovali své úspěchy


Šel jsem do akce a podíval se do zahraničí a našel jsem zahraniční Slack komunitu a podíval se dovnitř. Dobrý, ale ještě pořád to nebylo ono. Nakoplo mě založit si vlastní Slack (komunikační platforma pro větší skupiny) a pozval jsem tam první své kamarády, majitele firem s kterými jsme tam začali komunikovat a občas si udělali nějaké online setkání na Google Meet (tehdy Hangout). Vůbec jsem netušil, co jsem tím spustil a kam mě tato potřeba zavede. Už vůbec jsem netušil, že se do spirály růstové firmy dostanu brzo zpět. Dnes jsme respektovaná komunita s více jak 150 kvalifikovanými lídry svých firem a zároveň zisková firma.


Zpět do roku 2018

Firmu jsme nakonec v červnu 2018 prodali a já si řekl, že si dám rok volna. Odjeli jsem s přítelkyní na Bali a já vydržel ležet 4 dny :) Ta myšlenka toho, že si zakladatelé skvělých firem mohou navzájem pomoci a nemusí na to být úplně sami, byla tak silná, že rok volna trval přesně 10 dní! Založil jsem MasterMind klub pod novou firmou Business Laboratory s.r.o. :)


Nejsem na to sám a přidávají se další

Konečně jsem se necítil na rozhodování, problémy a rizika, které na vrcholu pyramidy nesu, úplně sám. Tohle dnes nezažívám jenom já, ale i naši členové. ⤵️

3 roky hledání, jak tomu dát zdraví a výkon

Od začátku jsem věděl, že z toho nechci další platformu, kde se lidé chodí vykecávat a plácají se po zádech. Přidaná hodnota musela být daleko větší. Musela splňovat zdraví a výkon. Přišel jsem na to, že existují dva typy podnikatelů. Jedni, kteří staví "úžasné" firmy, všichni jsou tam super šťastní, vše je tyrkysové, barevné, ale výsledovka a rozvaha ukazuje jiná čísla. Chybí zde výkon. Druhý typ podnikatele je zase opakem. Všude tvrdá KPI, lidé chodí z práce frustrovaní, ale s velkou výplatou. 


Definovali jsme si jasnou vizi, poslání, BHAG a strategii na jakých lidech chceme komunitu stavět. 

Poslání: Sdílením děláme svět lepší a firmy ziskovější

Tohle přesně splňovalo vizi o které jsem psal. Zdraví a výkon. Tím, že majitelé firem dokáží dělat validnější rozhodnutí, dělají méně chyb, mají méně stresu. Firmě se daří = daří se i lidem ve firmě. Když se daří lidem ve firmě, kde tráví 6-8 denně, přinášejí tuto energii domů do svých rodin. 

BHAG (kvantifikovatelný cíl): Do konce roku 2030 vybudovat komunitu 500 kvalifikovaných lídrů rostoucích firem a přes jejich 75000 kontaktů udělat svět o kousek lepší a firmy ziskovější.

Klíčový člen: Škálující firma a její lídr

Nejtěžší fáze byznysu je, když překlápíte malou firmu o 20 lidech na větší. Další tězká fáze je z 20 na 50 a pak na 100 lidí. Obzvlášť když to musíte dělat rychle. Je zde obrovské množství problémů a bariér, které jsou s tím spojeny. Zjistili jsme, že zakladatelé a lídři těchto firem si dokážou nejlépe pomoci. Jsou k sobě angažovaní a mají ten správný drive. Nejenom výkonový, ale i hodnotový. Pár vybraných klíčových členů níže ⤵️

Miroslav Michalko
Co-founder & CEO Zaslat.cz, člen MasterMind klub

  • obrat: 100 MIO CZK / ročně

  • 35 zaměstnanců

  • na trhu 7 let

  • logistika a IT

  • Co-founder & CEO

Jiří Voves
CEO skupiny Onlio

  • obrat: 120 MIO CZK / ročně

  • 25 zaměstnanců

  • na trhu 22 let

  • IT solutions

  • Zakladatel & CEO

Helena Hůrková
Co-founder Vecicky.cz

  • obrat: 25 MIO CZK / ročně

  • 20 zaměstnanců

  • Na trhu 12 let

  • Výroba

  • Zakladatelka & CEO

Petr Fodor
Founder & CEO AppAgent

  • obrat: 25 MIO CZK / ročně

  • 20 zaměstnanců

  • Na trhu 12 let

  • Agenturní činnost

  • Zakladatelka & CEO

Lukáš Cirkva
Founder & CEO BCV Solutions

  • obrat: 20 MIO CZK / ročně

  • 20 zaměstnanců

  • Na trhu 15 let

  • Software

  • Zakladatel & CEO

+ dalších 140 angažovaných členů, kteří si pomáhají růst...

Bariéry růstu a témata, které naši členové nejčastěji řeší

Každý týden se u nás v komunitě pořádá 3-6 pravidelných meetingů, kde si členové sdílejí své know-how. Jelikož vám nemohu poskytnout kompletní záznam takového setkání, protože jsme neveřejná komunita, pokusím se vám alespoň přiblížit výstup z takového hovoru ⤵️

2hodinový Zoom call o škálování firmy a čtyři bariéry růstu, které jsme se snažily rozklíčovat. Pokusím se vám výstup z tohoto hovoru sepsat alespoň v bodech.


1. Lidé - Dosadit správné lidi na správná místa

  • Nemusíte nabírat ty nejlepší, ale ty nejvhodnější.
  • Vychovávejte si dorost.
  • Tvořte virtuální střídačku. Neustále se rozhlížejte po talentech i když je zrovna ještě nepotřebujete
  • 50 % lidí ve vaší firmě se veze, 30 % vesluje a 10 % jede kontra
  • Zajistěte angažovanost většího procenta lidí a porostete, aniž byste museli neustále náborovat!


Od Miroslava Michalka, CEO Zaslat mi v této části zarezonovala ještě jedna věta:

"Nezabývej se tolik tím, JAK a CO ve firmě uděláš, ale KDO to udělá. Koho vezmeš na svou loď a on/ona si každé ráno položí otázku, jak to ještě zlepšit".


2. Strategie - jasná a odlišná strategie

  • Máte jasnou strategii, která rozdrtí konkurenci
  • Máte definované klíčové kompetence, klíčového zákazníka
  • Dokážete jí rozepsat na jednu stránku A4
  • Strategie jednou větou (Např.: Čerstvé potraviny do 120 minut u vás doma - Rohlik.cz)
  • Mějte nastavený ambiciózní cíl na 5-15 let (Severka / BHAG)


Pavel Křepelka, Co-founder ScaleUp Impact, člen komunity:

"Nezapomeňte na pravidlo 7/70. Ikea cíli na trh mladá rodina a malá kancelář. Tento trh činí 7 % z celkového trhu s nábytkem. Zde ale ovládají 70 % všech tržeb!" Jak říkají Američané: "Get rich by finding niche!"



3. Exekuce a rychlost v denních aktivitách / týmu

  • Jasnost, rychlost a jednoduchost klíčových procesů procesů
  • Kvalitní zpětná vazba, predikce a data, díky kterým řídíme růst
  • Rozhovory se zákazníky
  • Rytmus meetingů, správná synchronizace týmu
  • Rutiny - každodenní, týdenní, měsíční rutiny, které nás osvobodí
  • Focus - soustřeďte se na cíl - ježčí koncepce


Majitelé firem, členové MasterMind klubu:

"10% je nápad, 90% exekuce! Můžete mít jakoukoliv úžasnou vizi, strategii a skvělý plán. Pokud nefunguje exekuce, nic se nepohne vpřed."


4. Hotovost

  • Ovládněte řízení peněz a generujte dostatek hotovosti na růst
  • Sledujte peněžní tok - cashflow a výsledovku alespoň na měsíční bázi
  • Hledejte způsoby, jak zrychlit peněžní tok
  • Zvyšujte zisk
  • Vymažte z účetnictví zkreslení dat
  • Zaplaťte sebe jako foundera hned na začátku
  • Zvyšte míru produktivity práce (Labour Efficiency Ratio) - hodnota provozního zisku děleno přímé náklady práce

Pavel Křepelka:

"Pokud zvedáte ziskovost tím, že získáte nové klienty dostanete se v průměru k navýšení zisku o 6 %. Pokud se budete zabývat i zvýšením ceny, zisk se v průměru zvedá o 10 %" (záleží na odvětví a produktu/službě)


Je těžké vám celý hovor takto kompetentních lidí předat v pár odstavcích, ale pokud jste dočetli až sem, dovolím si tvrdit, že víte o čem mluvím a chcete růst.

Rezonuje to s vámi? Získejte pozvánku a kvalifikujte se.

Všechny žádosti jsou posuzovány individuálně formou kvalifikačního hovoru.

Prostředí a nástroje, které nám pomáhají společně růst

Přines hodnotu a dostaneš zpět co potřebuješ. Hodnotou je vaše výzva, váš problém před kterým stojíte a umíte si říci o pomoc, zpětnou vazbu. Jsme živá komunita schopných a vědomých lidí, kteří si uvědomují, že spolupráce a vlastní zranitelnost je kratší cesta k růstu. 

Nestojíme na obláčku, nescházíme se u kafe ani u piva. Neprokecáme 90 minut na Zoomu, aniž bychom si něco neodnesli. Pracujeme a tvoříme hodnoty pomocí dlouhodobě prověřených nástrojů, které má k dispozici každý náš člen.

Základní nástroje komunity a spolupráce

Pravidelné online meetingy vedené profesionály. Zpětná vazba, kterou vám lidé pod vámi nedají. To vše za zavřenými dveřmi. Bez komentářů, bez diváků. S lidmi, kteří vám rozumí.

Komunitní aplikace

Komunikace 24/7 napříč celou komunitou

Kmenová skupina

Dlouhodobá spolupráce mezi zakladateli a CEO v pravidelném rytmu

Tematické skupiny

Tvrdé dovednosti napříč odděleními ve firmě

Advisory Board

Hloubkový rozbor vaší výzvy a panoramatická zpětná vazba od ostatních lídrů

Znalostní báze

Členská sekce. +400 záznamů a know-how od samotných členů. Každý týden nové vědomosti. 

Offline akce

Budování vztahů offline. V ČR i zahraničí.

Premium guests

Účast na hovorech s hosty, kteří vybudovali společnosti s hodnotou přesahující miliardu korun.

Kmenová skupina

ONLINE  - ON AIR 🔴

  • Pravidelný rytmus meetingů
  • Dlouhodobá spolupráce mezi 7-10 členy
  • Profesionální facilitace a podpora při každém setkání, zápisy z meetingů
  • Povinná účast každého člena
  • Důkladná příprava před setkáním
  • Kvartální plánování témat 
  • Stand-upy
  • Reporting výsledků kolegům

Tematické skupiny

ONLINE  - ON AIR 🔴

  • 13 tématických skupin
  • Pravidelný rytmus meetingů
  • Skupina moderovaná prověřeným mentorem / konzultantem
  • Setkávání s  lidmi ze stejnou aktuální potřebou
  • + 400 záznamů všech video hovorů v členské sekci

Business Development

Strategie, škálování, tvorba produktu a sdílení veškerých postupů a know-how při budování firmy z toho největšího nadhledu. 

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Denní aktivity CEO 
  • Jak škálovat firmu / produkt / službu
  • Jak nastavit firemní cíle OKR / KPI
  • Jak stavět strukturu firmy
  • Jak dlouhodobě plánovat a řídit růst firmy
  • Jak změnit byznys model
  • Jak na udržitelný růst byznysu / jak akcelerovat

Finance | Účetnictví

Peníze až na prvním místě! V této tématické MasterMind skupině se bavíme převážně o tom jak přistupovat k firemním financím, jak je řídit a mít firmu co nejvíce v zisku.

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Jak řídit efektivně cashflow
  • Jak číst v rozvahách a výsledovkách
  • Jak připravit firmu na prodej
  • Jak mít čisté účetnictví a daně
  • Jak si spočítat valuaci společnosti
  • Jak banky nahlížejí na firmu z pozice poskytování úvěrů

E-commerce

V MasterMind klubu máme také majitele e-commerce projektů, kteří se pravidelně scházejí a sdílejí si své zkušenosti s budováním firmy v tomto specifickém odvětví.

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Jak na skladové hospodářství
  • Jak snižovat náklady na marketing
  • Jak automatizovat procesy
  • Jak na fullfillment
  • Subscription modely pro eshopy
  • Jak na logistiku
  • Jak prodávat a udržet se dlouhodobě na Amazonu

IT Development

V MasterMind klubu je velká účast majitelů technologických firem, SaaS projektů a proto si vytvořili skupinu pro sdílení know-how v rámci vývoje aplikací digitálních produktů a software. Do skupiny nechodí pouze IT lidé, ale také ti, kteří si chtějí zvalidovat svůj nápad na vývoj nějakého IT projektu a mohou tak získat zpětnou vazbu od profesionálů v oboru.

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Přístupy k vývoji software
  • Cloudová řešení
  • Programovací jazyky
  • Na čem stavět konkrétní IT projekt
  • Projektové řízení v IT 
  • Validace rozpracovaných IT projektů

Sales

Obchodní strategie, cesty k zákazníkům, vedení obchodních týmů, obchodní procesy. Zkrátka vše co si pod pojmem sales dokážete představit. Skupina stejně orientovaných lidí se schází pravidelně 1x 14 dní.

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Jak nastavit obchodní proces od A do Z
  • Jak dostat produkt na trh 
  • Jak zvednout konverzní poměr
  • Jak náborovat obchodníky
  • Data Driven Sales - jak pracovat s daty v obchodním procesu
  • Jak na partnerský prodej

Organization Development

"Chceš-li vybudovat velký podnik, vybuduj nejdřív sám sebe." Tomáš Baťa

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Leadership v praxi
  • Tyrkysové principy v budování organizací
  • Klíčové kompetence lídra
  • Umění dávat zpětnou vazbu
  • Prevence burnoutu
  • Poslání, vize, mise

Human Resources

Lidské zdroje jsou tím nejdůležitějším hnacím motorem při růstu jakékoliv firmy. Ať už jde o nábor, nastavení firemní kultury, typologie osobností nebo komunikaci. V tématické skupině HR je vždy co objevovat.

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Jak nastavit náborový proces od A do Z
  • Jak vést lidi lidi vzdáleným způsobem
  • Tyrkysové a samořídící organizace
  • Jak pracovat s kontraktory
  • Jak vytvořit prostředí a firemní kulturu ve firmě
  • Jak získat více angažovaných zaměstnanců, kteří veslují s námi, nikoliv proti
  • Jak otevírat lidský potenciál
  • Jak nastavit proces ohodnocení

Marketing

Marketing je nedílná součást každého růstového byznysu, a proto si na něj v MasterMind klubu svítíme každých 14 dní na společných hovorech.

Nejčastější témata MasterMind hovorů

  • Marketingové persóny a jejich správná definice
  • Vizuály, logotypy
  • Validace marketingových kampaní
  • Výkonnostní reklama na sociálních sítích
  • Nákup médií a PR
  • E-mail marketing
  • SEO, UX

Komunitní offline akce

OFFLINE 

  • 4x ročně
  • ČR i zahraničí
  • Sami členové si tvoří program
  • Budování vztahů
  • Networking
  • Propojování rodin, přátelské vazby
  • Event manager

Komunita není pro každého, kdo má firmu nebo IČO

Nejsme tu od toho, abychom hodnotili jestli je někdo lepší nebo horší, ale za 4 roky jsme zjistili, že musíme držet určité minimální kvalifikační parametry pro vstup. Víme kdo je náš klíčový člen a víme, že když tyto lidi spojíme dohromady, dokážou si vytvořit prostředí, které akceleruje jejich další růst a necítí se na to sami. Kvalita komunity je totiž přímo úměrná kvalitě lidí uvnitř.

Minimální výkonová kritéria pro získání pozvánky *

* Nutno splnit alespoň 3 parametry ze 4

Obrat v CZK

min. 10 MIO / ročně

Lidé

min. 5 full-time zaměstnanců

Firma

min. 3 roky na trhu

Pozice

Founder, CEO, manager

Soulad s hodnotami

Zranitelnost

Dokážete si přiznat a ostatním ukázat, že jste se dostali do bodu kde nevíte jak dále a potřebujete pomoci.

Nekonvenčnost

Umíte se dívat out of the box. Hledáte příležitosti tam, kde je ostatní nevidí. Neustále se díváte vpřed a inovujete.

Odpovědnost

Dokážete dostát svým slovům, závazkům vůči ostatním členům a poskytnout jim zpětnou vazbu.

Šárka Pelikánová, zakladatelka Connect Economic Group s.r.o.

Své členství v MasterMind klubu vnímám jako jednu z nejlepších investic za minulý rok. Navíc jsem ušetřila desítky tisíc korun za načerpání užitečného know-how, a hlavně za eliminaci zbytečných chyb v mém podnikání. Členové mě totiž upozornili na některé potenciální rizika mých plánových kroků, a nebo se mnou sdíleli zkušenosti při řešení obdobných problémů.

Byznys i silné komunity se staví na silných lidech, proto píšu vám!

To, že jste se dostali až sem není náhoda. Evidentně víte o čem mluvím a chcete dále růst. Můžete jít daleko a dlouho. Nebo daleko, ale s někým, kdo vám na cestě pomůže. Už víte proč se připojit? Vidíte příležitost vašeho dalšího růstu ve sdílení know-how a spolupráci s lidmi jako jste vy?

Každý měsíc otevíráme dveře a připravujeme novou MasterMind skupinu pro 7 kvalifikovaných lídrů.

Pohlédněte na své podnikání z jiné perspektivy, získejte nadhled a připojte se k lidem, kteří jsou ochotni spolupracovat, předávat si hodnotné informace a navzájem si pomáhají.

3 kroky schvalovacího procesu, které jsou před vámi

KROK Č. 1: ZASLÁNÍ POZVÁNKY

V prvním kroku si na e-mail nechte nechat pozvánku v které najdete další instrukce pro další kroky a také se dozvíte více o naší komunitě.

KROK Č. 2: KVALIFIKAČNÍ DOTAZNÍK

Jakmile odbdržíte pozvánku budete vyzváni k vyplnění krátkého kvalifikačního dotazníka, kde nám povíte více o tom co děláte a jaké jsou vaše cíle. 

KROK Č. 3: ONLINE SCHŮZKA

Vyberete si termín kvalifikačního online hovoru se zakladatelem komunity, kde si přátelsky popovídáte a zjistíte jestli je klub pro vás, nebo ne. 

Všechny žádosti jsou posuzovány individuálně formou kvalifikačního hovoru.

Nyní už je to na vás.


Těším se na vás na kvalifikačním hovoru kde si vyjasníme vzájemná očekávání.


S úctou a pozdravem

David Kolář
Founder MasterMindklub.cz

david@mastermindklub.cz

+420 602 653 629

Nejčastěji kladené otázky

Z jakých členů je komunita složena a jak jsou členové vybíráni?

Jak probíhá přidání do komunity a schvalovací proces?

S kým konkrétním z komunity se mohu spojit?

Jaká témata se v komunitě řeší a jak často?

Co všechno se v aplikaci a členské sekci dá ještě dělat?

info@mastermindklub.cz
Zákaznická podpora 8:00 - 16:00

+420 602 653 629

Business Laboratory s.r.o.
Rybná 716/24

110 00 Praha 1

IČO: 07266961, CZ07266961

© 2018-2022 Businesss Laboratory s.r.o. 

Obchodní podmínky