Špičkoví manažeři prodeje jsou vzácným druhem. Mohou mít totiž zásadní vliv na vaše hospodářské výsledky. Manažer ale stojí peníze. Naši klienti se nás občas ptají, kdy by měli vedoucího obchodního týmu najmout.
More...
Výzkumy ukazují, že jakmile máte tři obchodní zástupce, čtvrtá osoba, kterou najmete, by měla být manažer prodeje. Tyto dodatečné náklady se pokryjí tím, že tým tří obchodních zástupců přinese více, než kdybyste najali čtvrtého obchodníka, který by nebyl veden.
A kolik lidí může řídit vynikající vedoucí prodeje?
Zkušenosti říkají, že mezi pěti a osmi. Překročíte-li tuto hranici, je náročné vměstnat do ní dostatek individuálních rozhovorů a koučování.
Jakých je tedy pět základních vlastností skvělého manažera prodeje?
1. Schopnost koučovat a mentorovat prodejní tým
2. Skvělé realizační dovednosti
3. Analytické schopnosti a dobrá znalost přidělování zdrojů na základě dat
4. Schopnost udržet vysoké standardy a úroveň odpovědnosti v prodejním týmu
5. Neustálé zlepšování
Více o vlastnostech skvělých manažerů prodeje vysvětlují ve ScaleUp tipu Roman Stupka a Pavel Křepelka, spoluzakladatelé platformy Scaleupboard.
Jak to máte u vás ve firmě?
Máte správně nastavený model a kompetence pro řízení obchodníků? Pokud ano, gratulujeme. Pokud ne, rádi vám pomůžeme.
Na růst své firmy už nikdy nebudete sami
Dodáme vám čas na rozvoj firmy, fokus na priority, know-how, nástroje a parťáky,
kteří vás nahoře nenechají samotné!