Ve VUCA (volatilním, nejistém, komplexním a nejednoznačném) světě hraje jasná strategie zásadní roli. Rychlé změny, náročnější zákazníci a stále větší tlak na konkurenceschopnost znamenají, že firmy bez jasné strategie riskují stagnaci a zánik.
Jak ale vytvořit strategii, která vás posune dál? Kniha Playing to Win od A.G. Lafleyho, ex-CEO Procter & Gamble, nabízí jasný a ověřený postup. Klíčem je schopnost odpovědět na pět strategických otázek, které tvoří základ každého úspěchu.
More...
Co se v ScaleUp tipu dozvíte?
- Jakých pět klíčových otázek by si měla firma položit při tvorbě strategie?
- Proč je tvorba strategie proces, nikoliv jednorázový dokument?
- Jaké jsou nejčastější strategické chyby a pasti, kterým je třeba se vyhnout?
- Proč aspirace nejsou totéž jako strategie?
Odpovědi na tyto otázky, další tipy a inspiraci, jak na tvorbu strategie, sdílejí ve ScaleUp tipu Roman Stupka a Pavel Křepelka, spoluzakladatelé platformy Scaleupboard a certifikovaní ScaleUp kouči.
Jak to máte se strategií ve firmě vy?
Máte ji jasně definovanou a pravidelně ji ve firmě používáte a pracujete s ní? Pokud ano, gratulujeme. Pokud ne, ozvěte se, rádi vám poradíme.
Scaling Up kniha
Ve Scaling Up sdílí Verne Harnish a jeho tým praktické nástroje a techniky pro budování firmy schopné dominovat vlastnímu odvětví.