Podle Michaela E. Portera, autora knihy Konkurenční strategie, si firma vytváří udržitelnou konkurenční výhodu oproti svým soupeřům tím, že záměrně volí odlišný soubor činností, které jí přinesou jedinečnou hodnotu. Stručně řečeno, strategie je volba. Přesněji řečeno, strategie představuje ucelený, integrovaný soubor rozhodnutí, který firmu jedinečným způsobem umístí v jejím odvětví a umožní jí vytvořit udržitelnou výhodu i vyšší hodnotu ve srovnání s konkurencí. Pokud chcete vítězit, musíte být prostě lepší než ostatní. Musíte mít lepší strategii než ostatní a skvěle ji realizovat – stále, opakovaně a dlouhodobě. Jak si ale takovou strategii definovat a vytvořit? Na to se podíváme v dnešním ScaleUp TIPU.
More...
Co se v ScaleUp tipu dozvíte?
- Co znamená mít ambice vítězit.
- Proč by měla firma začít u zákazníků a ne u produktů.
- Jaké kroky vedou k udržitelnému úspěchu.
- Jak může firma efektivně konkurovat.
Odpovědi na tyto otázky, další tipy a inspiraci, jak na tvorbu strategie, sdílejí ve ScaleUp tipu Roman Stupka a Pavel Křepelka, spoluzakladatelé platformy Scaleupboard a certifikovaní ScaleUp kouči.
Jak to máte se strategií ve firmě vy?
Máte ji jasně definovanou a pravidelně ji ve firmě používáte a pracujete s ní? Pokud ano, gratulujeme. Pokud ne, ozvěte se, rádi vám poradíme.
Scaling Up kniha
Ve Scaling Up sdílí Verne Harnish a jeho tým praktické nástroje a techniky pro budování firmy schopné dominovat vlastnímu odvětví.