Kdo je váš ideální zákazník? Máte na to data? | ScaleUp TIP

3 března, 2025

Váš byznys stojí a padá na tom, komu prodáváte. Zákazník je totiž jediný, kdo vám skutečně dává peníze – všichni ostatní (banky, investoři, dodavatelé) vám je jen půjčují a chtějí je zpět i s úroky. Pokud byste museli dnes jednoznačně definovat svého ideálního zákazníka, dokázali byste odpovědět nejen na to, komu prodáváte, ale také co si od vás skutečně kupuje a proč právě od vás? A máte tato tvrzení podložená reálnými daty, nebo se opíráte jen o své domněnky? Jak často svou definici zákazníka aktualizujete na základě měnících se potřeb trhu?  

More...

Co se v ScaleUp tipu dozvíte?

  • Jak ověřit, zda vaše definice zákazníka odpovídá realitě?
  • Jak konkrétně by měla být definovaná vaše cílová skupina?
  • Jaký je příklad ideálně definovaného zákazníka z praxe?
  • Proč zákazníka nezajímá produkt, ale jeho užitek?

Odpovědi na tyto otázky, další tipy a inspiraci, jak definovat ideálního zákazníka, sdílejí ve ScaleUp tipu Roman Stupka a Pavel Křepelka, spoluzakladatelé platformy Scaleupboard a certifikovaní ScaleUp kouči.

Jak to máte s daty ve firmě vy?

Máte opravdu data, která vám potvrzují, kdo jsou vaši zákazníci a co si od vás vlastně kupují? Pokud ano, gratulujeme. Pokud ne, ozvěte se, rádi vám poradíme.

Scaling Up kniha


Ve Scaling Up sdílí Verne Harnish a jeho tým praktické nástroje a techniky pro budování firmy schopné dominovat vlastnímu odvětví.

Kniha Scaling Up - Verne Harnish

SCALING UP

Jak to jen pár firem zvládne… A proč ostatní ne

Verne Harnish

České vydání zpracovali Nikolai Ladanyi, Roman Stupka, Pavel Křepelka