Jaká data potřebujete sbírat v dobách nejistoty? | ScaleUp TIP #179

6 srpna, 2023

Nejistota přetrvává. Na jedné straně recese, na druhé straně inflace. Když hovoříme s našimi klienty, mnozí z nich pociťují na svých trzích nižší poptávku, prodlužování prodejních cyklů, delší rozhodovací procesy. Příležitosti tu jsou, ale je těžší je uzavřít. V takových chvílích je nezbytné vrátit se k základům a sledovat správné ukazatele. Jaké to tedy jsou?

More...

Cash-flow

Kdykoli se objeví nejistota, okamžitě se klientů ptáme na jejich cash-flow.
„Kolik máte dní do smrti?" Tato formulace může znít stroze, ale je záměrná. Bill Gates řídil Microsoft s 12 měsíci provozních nákladů v bance. My doporučujeme provozovat své podnikání s hotovostí v bance alespoň na šest měsíců. 

Zisk podle zákazníků a produktů

Víte, kteří z vašich zákazníků nebo produktů jsou ziskovější? Zaráží nás, kolik generálních ředitelů to neví. A víte, kolik volného cash-flow tito zákazníci generují? To vše je třeba sledovat. Je to důležité, protože růst vysává hotovost. 

Návratnost investice

Příliš často nám klienti říkají, že nedosahují zisku, protože investují. Ptáme se jich: „Dobře – jaká je tedy návratnost této investice?" a setkáváme se s rozpačitými tvářemi. Nevědí to, protože to nesledují.

Jak se vrátit k základům a sledovat správné ukazatele vám ve ScaleUp Tipu vysvětlují Roman Stupka a Pavel Křepelka, spoluzakladatelé platformy Scaleupboard.

Jak to máte u vás ve firmě?

Sledujete klidně jen pár, ale zato těch opravdu důležitých ukazatelů, které jsou pro váš business rozhodující? Pokud ano, gratulujeme. Pokud ne, rádi vám pomůžeme.

Na růst své firmy už nikdy nebudete sami

Dodáme vám fokus, čas, parťáky, know-how, nástroje a důvěrné prostředí angažované komunity
pro udržitelný růst vaší firmy.