Jaká další data potřebujete sbírat v dobách nejistoty? | ScaleUp TIP #180

14 srpna, 2023

Dnes navazujeme na náš předcházející Scaleup Tip a nabízíme vám několik dalších ukazatelů důležitých pro fungování firmy v dnešních dobách nejistoty. Minule jsme zmiňovali cash-flow, ziskovost po produktech a klientech a ukazatel návratnosti investic. Dnes vám nabízíme další.

More...

Náklady na získání zákazníka (anglicky Customer acquisition Cost neboli CAC)

V době ekonomického poklesu musí vaše budgety pracovat ještě efektivněji. Zejména váš marketingový rozpočet. Možná plánujete zvýšit své tržby o určité procento.
Ale kde jsou data, která ukazují, odkud tento růst přijde? Bude generován stávajícími klienty nebo novými klienty? A kolik bude získání těchto nových zákazníků stát? 

Hodnota zákazníka po dobu jeho „života“ nebo kontraktu s firmou (Lifetime Value)

Jakmile jste si spočítali náklady na akvizici, musíte se podívat na návratnost těchto nových zákazníků. Zde přichází na řadu LTV (Life Time Value).

Konverze a míra růstu

CAC i CLTV jsou míry konverze. Doporučujeme pracovat s nákupní cestou zákazníka, která ukazuje míru konverze v každém kroku. K nim doporučujeme identifikovat výkonové nebo leading ukazatele – kolik schůzek je rezervováno, kolik nabídek je rozesláno atd. Čím více těchto informací můžete sledovat, tím lépe můžete plánovat budoucí růst.

Jak se vrátit k základům a sledovat správné ukazatele vám ve ScaleUp Tipu vysvětlují Roman Stupka a Pavel Křepelka, spoluzakladatelé platformy Scaleupboard.

Jak to máte u vás ve firmě?

Jak jste na tom u vás ve firmě – měříte správné ukazatele? Sledujete nákupní cestu zákazníka? Pokud ano, gratulujeme. Pokud ne, rádi vám pomůžeme.

Na růst své firmy už nikdy nebudete sami

Dodáme vám fokus, čas, parťáky, know-how, nástroje a důvěrné prostředí angažované komunity
pro udržitelný růst vaší firmy.