Váš poslední den je tady | Ze života CEO #10

26 ledna, 2025

Hezký den, všem zakladatelům a CEO rostoucích firem. 

Odhalil jsem skutečné priority CEO, které mě, a věřím, že i vás, dokážou posunout k dalšímu růstu!

Skutečně!

Představte si, že před sebou máte svůj poslední den ve firmě. 24 hodin ve kterých můžete naposledy posunout firmu k naplnění vaší vize. (Dobře, dám vám ještě 1-2 dny na přípravu.)

Co budou konkrétní aktivity, které uděláte v následujících 24 hodinách?

Proč tohle všechno? Pojďme se ponořit trochu hlouběji.


David Kolář,

CEO Scaleupboard


David Kolář,

CEO Scaleupboard

David Kolář,

CEO Scaleupboard

Při svém pravidelném přemýšlení o strategii a hledání odpovědí na to, jak posouvat naši firmu vpřed jsem narazil na video, kde se 7 letý chlapec ptá Warrena Buffeta:

„Kdybyste měl možnost strávit se svým společníkem a celoživotním přítelem Charlie Mungerem ještě jeden den, co byste dělal?“  

V jeho obsáhlé odpovědi mě nejvíce zaujala až poslední část (6:57), kde Warren Buffet říká: 

„Vyberte si, s kým byste chtěli strávit den, začněte se s nimi setkávat hned nebo zítra a najděte způsob, jak s nimi trávit více času. Neztrácejte čas s lidmi, kteří vás nikam neposunou. Kdo jsou pro vás lidé, které chcete potkat už zítra?“

Díky tomuto videu jsem se dostal právě k otázce:

„Co bych udělal kdybych před sebou měl poslední den v roli CEO své firmy?“

Čemu bych věnoval pozornost, co by byly moje aktivity?

Sepsal jsem si je a dlouho nad nimi přemýšlel.

1. Advisory board + 3-5 áčkových lidí + facilitátor

Uspořádal bych advisory board – mastermind kulatý stůl z těch nejlepších lidí, kterým můžu ihned zavolat. Na setkání bych přizval 3-5 áčkových lidí z firmy a kouče nebo facilitátora, který by nám celou akci moderoval, řídil, protože nemám moc času. Připravil bych současnou strategii a problémy, které vidíme, řešíme. Představil bych možná úzká hrdla. Nechal si to pořádně rozbourat a znovu sestavit.

V tomto případě nemusím chodit daleko. Mám na výběr z více jak 150 členů naší Scaleupboard komunity zakladatelů a CEO’s.

Podívejte se jak to funguje a s kým můžete mluvit zítra i vy - zde.

2. Virtuální střídačka

Vytvořil bych si seznam těch nejlepších lidí, které bych chtěl ve firmě mít, zavolal jim s mou vizí a domluvil jim schůzku s mými společníky nebo COO. Škoda, že už to nemohu udělat já. Co jsem do teď dělal?

3. Nejlepší kouč-mentor, kterého si můžeme dovolit

Najal bych nejlepšího byznys kouče pro škálování firem a vytvořil čas na strategické posouvání firmy vpřed. Nerad bych, aby náš tým zapadl do rutiny operativy a zapomněl na neustálou validaci směru.

I zde mám obrovskou výhodu, protože těmito lidmi jsou moji parťáci Roman a Pavel. Kdybych je neměl, tak to zkusím tady ⤵️

Workshop Zažij Scale Up - zde

4. Dopis nebo video

Napsal bych dopis, nebo vytvořil video s rekapitulací našeho jednostránkového strategického plánu a dal do toho úplně všechno. Data, fakta, ale hlavně emoce, díky kterým bych chtěl vytvořit touhu v rozjetém projektu dále pokračovat. Chtěl bych opětovně vytvořit nadšení pro hlavní účel naší organizace. Proč Scaleupboard existuje?

5. Vyklidit prostor

Na konci dne bych si sbalil svých pár švestek a firmu opustil. Musel bych s pokorou vyklidit prostor a dát maximální důvěru, že to, co jsem vytvořil dokáže ještě lépe uchopit parta lidí, kterou jsem si sám do firmy přivedl.

A potom…? Doslova reality show s aha momentem v přímém přenosu!

Když jsem si těchto 5 bodů sepsal, tak na mě vyskočila notifikace, že se mám připojit na pravidelný meeting našeho sales a community oddělení. Rychle jsem se připojil a viděl 5 angažovaných, schopných lidí, kteří jedou meeting podle špičkově sestavené agendy a odbavují jednu věc za druhou.

Ihned mě napadlo: „Proboha, co tady dělám, proč je nenechám pracovat a dělat to co umí daleko lépe než já? A proč tady vůbec trávím 60 minut času? Proč se právě teď nezaměřuji na 5 prioritních bodů výše?“

Právě teď jsem to nejužší místo naší firmy JÁ!

Zbytek celého aha momentu už asi nemusím popisovat. Oba víme, že zítra není náš poslední den v roli CEO. Co bychom ale měli určitě udělat, je podívat se na osobu do zrcadla a položit si pár otázek:

  • Jak často komunikuji vizi naší firmy?
  • Máme jasných 5 priorit na další období?
  • Dokáže těchto 5 priorit interpretovat i každý člen manažerského týmu?
  • Jak trávím svůj čas? Odpovídá to mým prioritám?
  • Kolik času trávím vyhledáváním nových áčkových lidí?
  • Setkávám se pravidelně s lidmi, se kterými se dokážu posouvat vpřed?
  • Poskytuji dostatek důvěry a prostoru svým lidem pro realizaci jejich aktivit a nápadů?

Bylo by toho asi více, ale tohle je takový můj nový CEO checklist než se pustím do čtení Slacku nebo e-mailů. Možná si to nalepím na zrcadlo do své koupelny 😉.

Ještě, že mám svoji 😂

Kniha Scaling Up - Verne Harnish

SCALING UP

Jak to jen pár firem zvládne… A proč ostatní ne

Verne Harnish

České vydání zpracovali Nikolai Ladanyi, Roman Stupka, Pavel Křepelka