Co potřebujete vědět o implementaci metody Scale Up ve vaší firmě | Odpovědi na otázky

14 dubna, 2023

Založit Start-up, to není nic složitého. Ale dokázat firmu dostat do fáze Scale Up, kdy má za sebou pozitivní ekonomické výsledky, roste ji jak obrat, tak tým a dosahuje cílů, které si stanovila - to už každý nedokáže.

More...

Na webináři "Čtyři bariéry růstu a jak je překonat" jsme si pojmenovali překážky, které vás můžou brzdit při růstu vaší firmy a obdrželi jste nástroje metodiky Scaling Up - Jednostránkový strategický plán, 7 elementů strategie, Checklist Rockefellerových návyků 2.0, Job Score Card.

Pojďme se teď společně podívat, jaké jsou nejčastější otázky CEO, lídrů, zakladatelek a zakladatelů firem, kteří se rozhodli škálovat svůj byznys dále?

1. Jak dlouho mi bude trvat dokončení jednostránkového strategického plánu?

Začínáte od nuly nebo převádíte již stávající plánovací rámec? Hrubý návrh jednostránkového strategického plánu jste schopni sestavit během dvou dnů plánování. Špičkový plán získá firma pak v průběhu 18–24 měsíců, a to především díky průběžnému vylepšování na čtvrtletních plánovacích schůzkách.

2. Jak často aktualizovat jednostránkový strategický plán naší firmy?

Jedná se o proces, který je potřeba neustále vylepšovat a zdokonalovat. To, co vede k výsledkům je kvalita provedení, a proto je důležité, věnovat každé čtvrtletí jeden až dva dny – zejména u větších společností, analýze pokroku za posledních 90 dní. Tzn. podívat se na finanční KPI, priority, lidi, zákazníky a prodiskutovat, jak je lépe provést příštím čtvrtletím, a pak znovu nastavit závazky pro čtvrtletí následující.

"

I ty nejlepší lodě potřebují občas poupravit kurz.

3. Jak přiměju svůj tým, aby si metodu Scaling Up opravdu osvojil?

Pokud jste leader, který se nadchne pokaždé, když si přečte novou knihu, váš tým to může považovat za „chuťovku měsíce“. Lidé budou vnímavější, pokud budou mít pocit, že je opravdu potřeba udělat něco jiného, aby firma fungovala lépe. Pavel Křepelka a Roman Stupka ze Scale up Board vám můžou pomoci při formulování správné komunikace důvodů ke změně.

4. Kdo z mého týmu by se měl zúčastnit strategického plánování?

To záleží na vašem záměru. Pokud jde o čistě strategický záměr, zahrňte do něho přímé podřízené generálního ředitele, maximálně 5­–7 lidí. Pokud se však potřebujete více zaměřit na sladění týmů, které provádějí samotnou realizaci strategie, přidejte kromě přímých podřízených generálního ředitele i pár klíčových vedoucích pracovníků, kteří podléhají celému výkonnému týmu tzn. přibližně 12–18 lidí.


"Lidé vstupují do společností. Opouštějí manažery."

Verne Harnish, Scaling Up

5. Potřebuji kouče, nebo někoho, kdo mi pomůže?

Pravdou je, že sami zvládnete cokoliv, včetně stavby nebo rekonstrukce domu. Je však rychlejší a jednodušší, sehnat opravdu zkušeného průvodce. Pravděpodobně už totiž stokrát dělal to, co se snažíte udělat vy. Vidíte, že řada firem nedokáže expandovat, protože si nezajistí správné, externí, odborné znalosti. Chybí jim ti, kteří by jim pomohli udělat chytřejší rozhodnutí anebo rychle implementovat některé jednoduché systémy. Pro úspěch je totiž důležité, aby vše bylo jednoduše formulované, snadno pochopitelné a realizovatelné. Tím se pravděpodobnost návratnosti vaší investice výrazně zvyšuje.

Ještě stále nemáte nástroje metodiky Scaling Up?

Na růst své firmy už nikdy nemusíte být sami!