Hezký den, všem zakladatelům a CEO rostoucích firem.
Mají vaši manažeři husí kůži, když mluví o strategii firmy?
Včera mi náš sales manager po našem krátkém hovoru poslal tuhle fotku:
Tohle je ukázka emocí, které prožíval po diskuzi nad strategií dalšího směrování naší firmy.
Co se stalo?
Vraťme se o pár měsíců nazpět.
Můj parťák, společník Pavel Křepelka mi na začátku roku volá a říká: "Co kdybychom zopakovali rozvojový program ScaleUp Masterclass pro náš manažerský tým, ale ty se ho jako CEO nebudeš účastnit? Bude tam jenom náš tým."
Moje první myšlenka byla:
"Přece nemůžu každý týden na 3 hodiny, po dobu jednoho roku, nechat svůj tým překopávat (iterovat) strategii firmy, aniž bych u toho nebyl jako šéf firmy účasten."
Klasické myšlení zakladatele a CEO, který má pocit, že musí být všude. Hlavně když jde o zásadní věci jako je strategie firmy.
Nechal jsem se přesvědčit a každé úterý od 9 do 12 hodin se díval do kalendáře na událost: Masterclass | tým SCB. 9 lidí v jedné místnosti s naším ScaleUp koučem, kteří se věnují tématům jako je...
- Hodnoty firmy
- Klíčový zákazník
- Poslání
- Klíčové kompetence
- Závazek značky
- 3HAG, BHAG
- Strategie v jedné větě
To vše zabalené do jednostránkového strategického plánu - ke stažení zde >
Po 2 měsících...
Volá mi nadšená Martina (naše COO) a říká:
"Ty vogo, Davide, my jsme přišli na to, že máme mezery v chápání klíčového zákazníka, naše programy s tím neladí. Hodnotová nabídka je postavená asi špatně. Mám pro tebe ale skvělou zprávu, máme řešení, jak to zlepšit."
WOW! Ponořil jsem se hlouběji do materiálů, které tým vytvořil v aplikaci Miro a nestačil jsem se divit. Už tam nebyly moje nápady a myšlenky jak přes kopírák. Bylo to něco jiného!
2 týdny zpět...
Zrovna mě čekala 5 denní cesta autem z Tenerife do ČR. Neletěl jsem letadlem záměrně. Potřeboval jsem prostor na přemýšlení.
- 32 hodin na trajektu
- 3000 km v autě
To už vám vytvoří pořádný prostor na přemýšlení.
- Napsal jsem desítku word dokumentů
- Vyplnil si nástroje, které vás nutí přemýšlet nad strategií - třeba 7 elementů strategie
- Poslechl několik podcastů - třeba tento s Tomášem Havrylukem
- Poslechl audioknihu „Klíčem je klid" - audiokniha zde
Ne! Tohle by se nestalo kdyby mě náš manažerský tým neinspiroval jejich prací.
Pokračujeme dále!
Týden nazpět...
Všechno začalo uzrávat, tým si mě vyžádal na 30minutovou účast na jejich Masterclass setkání, aby mi vše odprezentoval. Také zrovna probíhaly kvartální 1to1 rozhovory, kde jsem zjišťoval další informace a vše se mi začalo skládat jako puzzle dohromady.
2 dny nazpět...
Připravil jsem totálně inovovaný návrh strategie. Je to odvážné, jiné, překopává to business model, pricing, naše slova atd... Vznikl z toho firemní kvartální balvan s názvem Scaleupboard 2.0. Celá firma tím žije a chce to posouvat dopředu!
1 den nazpět...
Volá mi náš sales manager Michal a vede se mnou zapálenou debatu o tom, jak to vidí on a na co zase přišli při jejich setkání. A pak mi poslal na WhatsApp tu fotku s husí kůží.
Dnes a v pátek...
Mám se svými společníky Romanem a Pavlem naplánované kvartální zasedání. Na dva dny si objednáme špičkový hotel a bavíme se právě o strategii. Tentokrát to bude skutečně týmová strategie a ne naše zacyklené nápady a myšlenky.
Co jsem se naučil?
- Dej prostor lidem k tvorbě strategie.
- Necpi se všude, necpi všem svou vizi.
- Oceň práci svého týmu.
- Podporuj je ve vytváření kreativních nápadů.
Na závěr...
Nic z toho by se nestalo, kdybych v posledních dvou letech nezredukoval mé operativní činnosti ve firmě o 80 %. Pomohl mi v tom jednoduchý, rychlý a duplikovatelný systém, který jsme ve Scaleupboard vyvinuli a máme ho připravený i pro vás.
Další výsledky?
- 2x větší cashflow
- 3x větší profitabilita
- 10x větší valuace firmy
Přidejte se k nám do Scaleupboard a zažijte to co já. Je to neuvěřitelný pocit vědět, že za naší firmou stojí takto angažovaný tým, který dokáže posouvat věci vpřed.
Stačí si vyzvednout pozvánku zde >
Těším se na osobní setkání uvnitř!